Några timmar Kållsta

av J

De bästa utflykterna är ofta de oförberedda, då man anländer utan varken kartor eller ambitioner. Som när Pim och jag tog ett tidigare tåg och fördrev ett stycke dag i Karlstad på väg hem till Stockholm.

Pim nosade sig fram till stadens kafferosteri.

Med tillhörande fik.

Jag hade dagen till ära på mig en stadig byxa i nittiotalssnitt som gav festliga Seinfeld-veck i grenen hur jag än satt, stod eller gick.

Men vem behöver sitta, stå eller gå när man kan göra armhävningar? Tilläggas kan att jag har haft ont i armen alltsedan denna bedrift. Vad gör man inte för fotokonsten?

Vette tusan om solen alltid skiner i Karlstad. Min sol sken hur som helst under hela visiten.

Vi hittade minst tio hus som vi kunde tänka oss att bo i. Det ena mer snett och vint än det andra.

Tack detsamma, Kållsta!

