Colours of the day: green-ish and grey

av J

Solen har skämt bort mig och skinit, om inte varje så åtminstone varannan vårdag medan jag bott här i Sunne. I mitt bröst har jag öppnat ett stall för hemlösa solkatter. Men i dag har det varit riktigt grådaskigt, som om någon strött aska över himlavalvet. Alla solkatter har rymt och framåt lunch fick jag plötsligt ont i huvudet och en lätt grön ton i ansiktet. Jag packade ner min mörkgröna spenatsoppa, stoppade mina gråklädda fötter i skorna och stövlade hemåt. På vägen upptäckte jag att även skogen och byggnaderna omkring prickat in samma färgkombination. Grön- och gråaktigt är det som gäller!

Som ni märker genomgår jag en naturfas just nu. Bilder på mossa, barr, hjärtblad och knoppar balanseras förhoppningsvis snart av annat. ”Mer pyssel till folket!” och ”Alla [tre bloggläsare] ska pyssla!” blir min paroll så snart jag slutat sniffa bark och tugga kåda.

